Biżuteria dla Pokolenia Alfa
Pierwsze komputery pamiętasz z dzieciństwa, zamówienia wysyłałeś faxem a by zrobić przelew szedłeś do banku? Dziś pewnie masz Facebooka a internet wykorzystujesz przede wszystkim w celach informacyjnych i biznesowych? Prawdopodobnie jesteś z Pokolenia X, pokolenia przełomu. Dwudziestolatków wpatrujących się w smartfony nazywasz Zombi. Łapiesz się za głowę i pytasz „co z nich wyrośnie” patrząc na dzieci, które są Always On line.

Urodzeni między 2010 – 2024 to pierwsze pokolenie zupełnie nieznające czasów przed smarfonami. Według szacunków, do 2025 roku na świecie będzie ich ponad 2 miliardy (czyli więcej niż Baby Boomersów). Internet jest ich naturalnym środowiskiem, miejscem w który tworzą społeczności i gdzie budują swój światopogląd. Ich styl kreują influencerzy na TikToku i YouTube. Od telewizji wolą gry, od tekstu obrazy. Świat wirtualny jest dla nich równie naturalny jak rzeczywisty. Ich zdolność do skupienia uwagi wynosi 2-sekundy, stąd ciągłe scrollowanie i przełączanie się między treściami.
Biżuteria Alfa
Stare normy dotyczące wieku, płci, rasy i piękna stracą znaczenie. Alfy stworzą własne standardy i często będzie to… brak standardu. Klasyczne podziały zatrą się. Żyjąc w dobie kryzysu ekologicznego kluczowa stanie się dla nich dbałość o planetę, zminimalizowanie wpływu na środowisko i zrównoważony rozwój. Biżuteria z metalu z recyclingu i surowce pozyskane w etyczny sposób będą musiały być u podstaw produkcji. Obniżenie śladu węglowego i transparentność łańcucha dostaw to dodatkowe „punkty”. Nieustanne podłączenie do sieci sprawia, że Alfy są doskonale poinformowane więc próby jakiegokolwiek „washingu” pogrzebią reputację marki.

Są kreatywni i chcą cieszyć się życiem. Biżuteria ma budzić pozytywne emocje i podkreślać ich indywidualny styl i sposób życia. Dzięki sztucznej inteligencji będą mogli samodzielnie projektować biżuterię by dać wyraz swojemu indywidualizmowi. Klasyczny konsumpcjonizm i szybkie cykle modowe będą wypierane na rzecz produktów, których wartość będzie rosnąc w czasie. W dobie nadmiaru możliwości, Alfy trzeba będzie zaciekawić i zaangażować, a sam proces zakupu musi być spersonalizowany. Bardziej niż konkretne marki, wybierać będą historie i idee. By więc pozyskać Alfy jako klientów, firmy będą musiały zaangażować ich emocjonalnie, stworzyć historię i opowiedzieć ją używając nowoczesnych technologii cyfrowych. Zanim Alfy uzyskają siłę nabywczą minie ponad 10 lat, ale proces zmian zaczyna się już teraz. Jeśli więc chcesz trafić ze swoim przekazem do młodych pokoleń warto zacząć przygotowania już teraz.